دامپروری ایران

آموزش تکمیلی در مورد روش های نوین دامپروری

دامپروری ایران

آموزش تکمیلی در مورد روش های نوین دامپروری

گوسفند حیوانی اهلی

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۵۹ ق.ظ

گوسفند حیوانات اهلی هستند که به دلیل پشم ، گوشت و شیر در مزارع پرورش می یابند.
همراه با بز ، خوک و گاو ، گوسفندان جزو اولین حیواناتی بودند که اهلی شدند. طبق گزارش فائو ، گوسفندان پستاندارانی هستند که بیشترین تعداد نژادهای ثبت شده را دارند. نژادهای گوسفند را می توان با توجه به هدف اصلی که برای آنها پرورش داده شده است ، نوع الیاف تولید شده و یا به خصوصیات جسمی خاصی طبقه بندی کرد. برای شماره گوسفندان جهان ، اینجا را ببینید.

گوشت گاو و پشم گوسفند
در رابطه با معیارهای طبقه بندی هدف اصلی ، نژادهای خاصی برای گوشت آنها ، بقیه برای پشم آنها پرورش می یابد. انواع مختلفی از انواع مختلف وجود دارد و برخی از نژادها می توانند یک هدف دوگانه داشته باشند ، مانند گوسفند گوشت پشم متوسط ​​که عمدتاً برای گوشت آنها پرورش می یابد اما پشم متوسط ​​تولید می کند.

نژادهای مختلف گوسفند برای انواع مختلف پشم
Texel و Dorset انتخاب خوبی برای تولید گوشت هستند در حالی که بهترین پشم از گوسفندهایی که در درجه اول برای این الیاف پرورش می یابد بدست می آید. نژاد Merino ، Rambouillet ، Blue Faces Leicester و Corriedale از معروف ترین گوسفندان از نوع پشم هستند.

همه پشم ها کاربرد آن را پیدا می کنند
بسته به بسته بودن درشت بودن فیبر و سایر خصوصیات از قبیل طول فیبر و ترد ، از پشم برای مقاصد مختلف استفاده می شود. اما بدون در نظر گرفتن نژاد تولید شده ، پشم الیافی بسیار متنوع است و دارای کیفیت های مختلفی است و تمام پشم ها از بهترین و درشت ترین موارد استفاده از آن است.

پشم بسیار ریز در درجه اول برای لباس مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که از پشم درشت در فرش و مبلمان مانند پرده یا ملافه استفاده می شود. یک گوسفند مجرد حدود 4/4 کیلوگرم پشم در سال فراهم می کند ، معادل 10 یا بیشتر متر پارچه. این برای شش ژاکت ، سه ترکیب کت و شلوار و شلوار کافی است تا یک مبل بزرگ یا 15 صندلی را بپوشانید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۵۹ ق.ظ
  • آموزش دامپروری و دامداری فرشید زمانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی